Z raportu Zenith Optimedia wynika, że główną platformą konsumpcji wideo w internecie stają się urządzenia przenośne. Polacy spędzą w tym roku 15 minut dziennie oglądając wideo w sieci na smartfonach i tabletach.
Szacunki Zenith Optimedia wskazują, że w br. użytkownicy na całym świecie poświęcą średnio 19,7 min na oglądanie wideo za pomocą urządzeń mobilnych. Będzie to oznaczało znaczący wzrost o 39 proc. w porównaniu z rokiem 2015, gdy średnia wyniosła 14,2 min.
Dane te oznaczają, że konsumpcja wideo online w segmencie mobile przewyższy odbiór takich treści za pomocą komputerów i urządzeń typu smart TV – tutaj nie zmieni się ona znacząco i wyniesie średnio 16 min.
Według autorów raportu szybki wzrost mobilnej konsumpcji wideo jest napędzany rosnącą popularnością urządzeń przenośnych (w szczególności taniego sprzętu w mniej zamożnych krajach), coraz lepszą jakością ich wyświetlaczy oraz coraz powszechniejszym dostępem do internetu zapewniającego szybki transfer danych, szczególnie 4G.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl