Outsourcing IT (technologii informacyjnych) stał się popularną strategią zarządzania dla wszystkich typów organizacji, jest także praktyką stosowaną coraz częściej w sektorze publicznym. W ciągu ostatniej dekady, liczba przypadków przekazywania innym podmiotom obsługi infrastruktury IT znacząco wzrosła, zwłaszcza w dziedzinie usług e-administracji, realizacja wielu takich projektów wiązała się jednak z dużymi wyzwaniami, a część z nich zakończyła się porażką, być może ze względu na zbyt sztywne wzorowanie się na zasadach stosowanych w sektorze prywatnym.
Ponieważ liczba badań poświęconych analizie specyfiki takich przedsięwzięć w instytucjach samorządowych i jednostkach budżetowych jest nadal stosunkowo mała, autorzy postanowili zidentyfikować czynniki mogące decydować o powodzeniu outsourcingu IT w takim środowisku i porównać uzyskane wyniki z materiałem empirycznym dotyczącym wdrażania tej koncepcji biznesowej w prywatnych przedsiębiorstwach.
Źródło: BABIN 2.0