Polecamy

Jak wysłać newsletter i nie złamać prawa

Data dodania: 21.06.2016

Jak wysłać newsletter i nie złamać prawa

Fundacje i stowarzyszenia coraz częściej korzystają z narzędzia informacyjnego, jakim jest newsletter, nie zawsze jednak wiedzą, jak wysłać newsletter zgodnie z prawem.

O wymaganiach formalnych mówi Michał Kluska, adwokat z Kancelarii EVERBERG w rozmowie z redakcją ngo.pl

Małgorzata Łojkowska: – Moje stowarzyszenie chciałoby zacząć wysyłać newsletter. Jak to zrobić zgodnie z prawem?

Michał Kluska: – Trzeba zacząć od tego, że w polskim prawie nie ma definicji newslettera. Jest natomiast definicja informacji handlowej – którą newsletter może zawierać lub nie. Definicja ta zawarta jest w Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Według niej – w uproszczeniu – informacją handlową jest każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku przedsiębiorcy lub osoby wykonującej zawód, której prawo do wykonywania zawodu jest uzależnione od spełnienia wymagań określonych w odrębnych ustawach (czyli np. lekarzy czy radców prawnych). W polskim prawie istnieje zakaz wysyłania tego rodzaju powiadomień bez zgody odbiorcy, a więc także newsletterów, które je zawierają.

Czytaj całość.

Źródło: ngo.pl


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP