Szkolenia „O finansach w bibliotece” w Szalejowie Górnym rozpoczęto 13 kwietnia, a ich zakończenie zaplanowano na dzień 29 kwietnia. Biblioteka Publiczna Gminy Kłodzko już po raz drugi bierze udział w projekcie. Wzrost wiedzy ekonomicznej i zwiększenie umiejętności korzystania z nowoczesnych produktów i usług finansowych przy wykorzystaniu nowych technologii , to główny cel projektu – poinformowała obecnych na spotkaniu organizacyjnym pani Mariola Huzar – dyrektor Biblioteki.
Operatorem projektu jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego, a jego założenia wpisują się w cele Programu Rozwoju Bibliotek. Skierowany jest do osób 50+ w celu zwiększenia ich umiejętności korzystania z usług finansowych.
Szkolenia prowadzą przeszkoleni przez Dolnośląską Biblioteką Publiczną bibliotekarze, w osobach Agaty Maślanka i Małgorzaty Pilipaka. Uczestnicy nabywają umiejętności w takich tematach: - jak założyć elektroniczne konto w banku,
- w jaki sposób sprawdzić oprocentowanie kredytu,
- jak skutecznie zarządzać domowym budżetem
- jak dokonać zakupów przez Internet,
- jak zakładać lokaty i jeszcze więcej.
Pierwsza grupa (8 osób) uczestniczy w spotkaniach edukacyjnych na poziomie podstawowym. Każda z osób ma indywidualny dostęp do komputera i platformy. Nad prawidłowością funkcjonowania sprzętu czuwa informatyk Biblioteki pan Paweł Strycharz.
Nasza instytucja kultury zobowiązała się przeszkolić 15 osób. Zapraszamy zainteresowanych do udziału w szkoleniach drugiej grupy w miesiącu maju, które odbędą się w bibliotece w Bierkowicach. Zgłoszenia przyjmowane są pod nr telefonu 518669576.