Z badań sondażowych wynika, że połączony z mobilną aplikacją, i przeznaczony dla treści wizualnych serwis Instagram jest obecnie najpopularniejszą siecią społecznościową w grupie nastolatków. Ze względu na opcje geotagowania, wyszukiwania hasztagów, lokalizacji i profili oraz łatwy w użyciu interfejs, może to być również najlepsza platforma społecznościowa do kontaktów z nastoletnimi użytkownikami bibliotek. W artykule przedstawiono porady dla bibliotekarzy chcących zaangażować się w reklamę usług i zasobów bibliotecznych za pośrednictwem tego medium.
Początkującym autorka radzi zdobycie smartfona z dostępem do Internetu, założenie profilu i rozpoczęcie śledzenia innych użytkowników, dzięki czemu można czerpać pomysły z kont innych bibliotek, miłośników książek i stron cieszących się zainteresowaniem młodzieży. Poleca przy tym szukanie stałych, lokalnych kont instytucji kultury, organizacji partnerskich firm, a nie indywidualnych profili użytkowników, chyba, że posiadają dedykowane konto #bookstagram (Book Instagram – społeczności bibliofili wymieniających się ciekawymi zdjęciami i informacjami nt. lektur).
Źródło: BABIN 2.0