Polecamy

Instagram i metody angażowania młodych użytkowników bibliotek

Data dodania: 18.04.2016

Instagram i metody angażowania młodych użytkowników bibliotek

Z badań sondażowych wynika, że połączony z mobilną aplikacją, i przeznaczony dla treści wizualnych serwis Instagram jest obecnie najpopularniejszą siecią społecznościową w grupie nastolatków. Ze względu na opcje geotagowania, wyszukiwania hasztagów, lokalizacji i profili oraz łatwy w użyciu interfejs, może to być również najlepsza platforma społecznościowa do kontaktów z nastoletnimi użytkownikami bibliotek. W artykule przedstawiono porady dla bibliotekarzy chcących zaangażować się w reklamę usług i zasobów bibliotecznych za pośrednictwem tego medium.

Początkującym autorka radzi zdobycie smartfona z dostępem do Internetu, założenie profilu i rozpoczęcie śledzenia innych użytkowników, dzięki czemu można czerpać pomysły z kont innych bibliotek, miłośników książek i stron cieszących się zainteresowaniem młodzieży. Poleca przy tym szukanie stałych, lokalnych kont instytucji kultury, organizacji partnerskich firm, a nie indywidualnych profili użytkowników, chyba, że posiadają dedykowane konto #bookstagram (Book Instagram – społeczności bibliofili wymieniających się ciekawymi zdjęciami i informacjami nt. lektur).

Czytaj całość.

Źródło: BABIN 2.0


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP