Raport stworzony przez Instytut Monitorowania Mediów dotyczący deklaracji czytelnictwa w social mediach. Facebook jako najaktywniejsze źródło publikacji.
Dynamiczny rozwój technologii, nowych aplikacji, komunikatorów, a przede wszystkim minimalizacja treści tekstowych – nie sprzyjają rozwojowi czytelnictwa książek. Zgodnie z najnowszymi danymi Biblioteki Narodowej tylko 37 proc. Polaków przeczytało co najmniej 1 książkę rocznie. Nie oznacza to jednak, że literatura w tradycyjnej formie straciła na znaczeniu w internetowej rzeczywistości.
Współczesne komunikaty zamieszczane w mediach internetowych kurczą się w miarę upływu czasu, a ich zawartość merytoryczna ulega uproszczeniu. Odbiorcom takich przekazów, a szczególnie tym, którzy zdążyli się na nich już wychować, trudniej jest skupić się na przeczytaniu książki. W trakcie kontaktu z lekturą nie można jej polajkować w realnym świecie, czy użyć funkcji scrollowania dla szybkiego przejrzenia jej treści. Jednak jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej dzielą się informacjami na temat przeczytanych książek.
Źródło: Portal księgarski