Polecamy

Odliczanie VAT z duplikatów faktur

Data dodania: 15.03.2016

Odliczanie VAT z duplikatów faktur

Duplikat faktury wystawia się w przypadku, gdy faktura ulegnie zniszczeniu albo zaginie. Wystawia go generalnie sprzedawca towarów lub usług na wniosek nabywcy. Duplikat może być także wystawiony przez nabywcę towaru lub usługi, jeśli wystawca pierwotnej faktury zwróci się do niego z takim żądaniem. Faktura wystawiona ponownie powinna zawierać wyraz „DUPLIKAT” oraz datę jej wystawienia. Termin odliczenia VAT z duplikatu uzależniony jest od tego, kiedy zaginęła pierwotna faktura.

Kiedy wystawia się duplikat faktury? W przypadku gdy faktura ulegnie zniszczeniu albo zaginie:

  1. podatnik lub upoważniona przez niego do wystawiania faktur osoba trzecia, wystawia ponownie fakturę:
    • na wniosek nabywcy – zgodnie z danymi zawartymi w fakturze będącej w posiadaniu podatnika,
    • zgodnie z danymi zawartymi w fakturze będącej w posiadaniu nabywcy,
  2. nabywca, wystawia ponownie fakturę:
    • na wniosek podatnika – zgodnie z danymi zawartymi w fakturze będącej w posiadaniu nabywcy,
    • zgodnie z danymi zawartymi w fakturze będącej w posiadaniu podatnika,
  3. podmiot, o którym mowa w art. 106c ustawy o VAT, wystawia ponownie fakturę:
    • na wniosek nabywcy lub dłużnika – zgodnie z danymi zawartymi w fakturze będącej w posiadaniu tego podmiotu,
    • zgodnie z danymi zawartymi w fakturze będącej w posiadaniu nabywcy lub dłużnika.

Tak wynika z art. 106l ustawy o VAT.

Czytaj całość.

Źródło: Portal Instytucji Kultury


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP