Typowy nabywca ebooka to młoda, aktywna zawodowo osoba, mieszkaniec dużego miasta województwa mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego lub wielkopolskiego. Najczęściej po studiach, w wieku 25-44 lat, która średnio kupuje od 1 do 3 ebooków miesięcznie. Takie wnioski płyną z sondy zrealizowanej przez firmę Virtualo – dystrybutora książek elektronicznych.
Dane o tradycyjnym czytelnictwie nie napawają optymizmem, ale polski rynek książki elektronicznej z sukcesem rośnie z roku na rok. Polacy coraz chętniej kupują ebooki i cenią sobie mobilną, wygodną formę czytania. Nie bez znaczenia jest również cena. Nowoczesna forma czytania, biorąc pod uwagę ceny książek papierowych, wydaje się też zdecydowanie niższa. Średnia cena pojedynczego ebooka w najpopularniejszych kategoriach wynosi około 20 zł, co oznacza, że jest o 20-30 % tańsza od książki drukowanej.
Rozwój nowych technologii, wygoda czytania i z roku na rok coraz większa i bardziej atrakcyjna oferta dla eczytelników powoduje, że ebooki rosną w siłę. Nie oznacza to jednak, że ebooki mają być traktowane jako zagrożenie dla książki drukowanej. Wręcz przeciwnie obie formy czytelnictwa mogą się uzupełniać – komentuje Martyna Bednarczyk z firmy Virtualo.
Źródło: Portal księgarski