Polecamy

Lektura szkolna – przymus czy przyjemność?

Data dodania: 08.10.2015

Lektura szkolna – przymus czy przyjemność?

O promocji czytelnictwa wśród uczniów, problemach bibliotek szkolnych i działaniach MEN nakierowanych na promocję czytania – o tym wszystkim rozmawiała Joanna Kluzik-Rostkowska w trakcie środowego spotkania zorganizowanego przez Dom Książki MDM w Warszawie.

Lektura szkolna powinna spełniać rolę książki zachęcającej do sięgnięcia po inny tytuł. Promocję czytelnictwa zaczęliśmy od uczniów szkół podstawowych, bo to w tym wieku nabieramy bądź nie nawyku czytania – powiedziała minister edukacji.

Duża część dyskusji była poświęcona problemom z jakimi zmagają się na co dzień biblioteki szkolne.

Zdaję sobie sprawę, że biblioteki w szkołach wyposażone są różnie. Często znajdują się tam tytuły sprzed 20-30 lat. Współczesne dzieci nie chcą ich czytać. Trudno im się dziwić – mówiła minister edukacji.

Szefowa MEN wyraziła nadzieję, że zarówno wsparcie w ramach już realizowanego przez MEN programu „Książki naszych marzeń”, jak i z programu wieloletniego zmienią to.

Źródło: MEN


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP