Terminowość to jedna z podstawowych zasad obowiązujących podatników w kontaktach z fiskusem – przy składaniu deklaracji, opłacaniu podatków, wnoszeniu podań itp. Więcej czasu na realizację zadania zyskuje się, gdy termin jego wykonania upływa w sobotę. Ostatni dzień terminu przesuwa się wówczas na pierwszy dzień roboczy. Nie dotyczy to złożenia deklaracji za pośrednictwem systemu MOSS.
Terminy podatkowe są formułowane w dwojaki sposób. Pierwszą grupę stanowią terminy wyznaczane jako określony dzień, przed upływem którego należy wywiązać się z danego zadania, np. deklaracje VAT składa się do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym okresie rozliczeniowym (miesiącu lub kwartale). Druga grupa to terminy kończące się po odliczeniu pewnej liczby dni, tygodni, miesięcy lub lat, np. odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia.
Źródło: winienczyma.bn.org.pl