Polecamy

Co grozi firmom za niezamówiony spam i telemarketing?

Data dodania: 07.08.2015

Co grozi firmom za niezamówiony spam i telemarketing?

Obecnie zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, a więc telefonów, komputerów czy tabletów dla celów marketingu bezpośredniego bez uprzedniej zgody abonenta lub użytkownika końcowego. Z ochrony przed niezamówionym spamem i telemarketingiem, bo do tego sprowadza się ten zakaz, korzystają już nie tylko osoby fizyczne, lecz także osoby prawne (np. spółki, spółdzielnie, stowarzyszenia, fundacje). Sankcją za złamanie tego zakazu może być kara pieniężna nawet do 3% przychodu ukaranego podmiotu, osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym.

Nowe regulacje chroniące w wyższym stopniu, i tym razem nie tylko osoby fizyczne, przed niezamówionymi reklamami czy ofertami handlowymi obowiązują od 25 grudnia 2014 r.

Chodzi o nowe brzmienie art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, zgodnie z którym zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. Zmianę polegającą na dodaniu „telekomunikacyjnych urządzeń końcowych” wprowadziła ustawa o prawach konsumenta.

Czytaj całość.

Źródło: winienczyma.bn.org.pl


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP