Polecamy

Kontrola pracownika organizatora w instytucji kultury

Data dodania: 18.05.2015

Kontrola pracownika organizatora w instytucji kultury

Instytucja kultury jest ujęta w planie kontroli urzędu miasta jako jednostka podlegająca kontroli przez pracownika urzędu miejskiego – inspektora ds. kontroli wewnętrznej w dziale kontroli i audytu wewnętrznego urzędu. W planie kontroli ujęty jest przedmiot kontroli, ale nie jest wskazany jej zakres. Przy czym nie chodzi tu o komisję rewizyjną rady miejskiej.

  • Na jakich zasadach i podstawie prawnej organizator może przeprowadzać taką kontrolę w instytucji kultury?
  • Czy kontrolujący ma obowiązek wskazać jej zakres oraz okres, w którym będzie przeprowadzana?

Organizator, jako jednostka udzielająca dotacji, ma obowiązek sprawowania nadzoru nad jej wykorzystaniem, dlatego może on kontrolować instytucję kultury w tym zakresie przy zachowaniu jej autonomii i samodzielności finansowej.

Rada gminy kontroluje działalność wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy i w tym celu powołuje komisję rewizyjną (art. 18a ust. 1 Ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Rada gminy jako organ kolegialny nie ma możliwości dokonywania bezpośredniej kontroli. Komisja rewizyjna jest organem obligatoryjnym i musi zostać powołana.

W wielu gminach, niezależnie od komisji rewizyjnej, organy wykonawcze tworzą wyodrębnione komórki organizacyjne lub stanowiska do spraw kontroli wewnętrznej.

Czytaj całość.

Źródło: Portal Instytucji Kultury


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP