Polecamy

Jak cyfryzacja wpływa na funkcjonowanie administracji publicznej – wyniki badania

Data dodania: 03.02.2015

Jak cyfryzacja wpływa na funkcjonowanie administracji publicznej – wyniki badania

Pod koniec ubiegłego roku na zlecenie MAiC przeprowadzono piątą edycję badania „Wpływ cyfryzacji na działanie urzędów administracji publicznej w Polsce”. Informacje zebrano z ponad 1600 urzędów administracji samorządowej (urzędy gminne, powiatowe i marszałkowskie) oraz administracji państwowej, w tym rządowej.

Raport z badania wskazuje, że 75% urzędów wymaga od aplikujących na stanowiska merytoryczne posiadania kompetencji informatycznych. Urzędy coraz częściej dbają o rozwój umiejętności cyfrowych pracowników – 51% szkoliło pracowników (44% w 2013 r.), a 27% deklarowało, że nowi pracownicy podlegają obowiązkowi szkoleniowemu w tym zakresie.
Ponadto znakomita większość (85%) urzędów ocenia pozytywnie rezultaty projektów informatycznych finansowanych z funduszy unijnych, a 72% jednostek administracji samorządowej i 51% rządowej planuje skorzystać ze środków europejskich w latach 2015-2020.

Źródło: MAiC


Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP