Grudzień w firmie to przede wszystkim czas podsumowań i analiz związanych z mijającym rokiem oraz planowania różnych zadań na rok nadchodzący. Jednak, mimo natłoku obowiązków z tym związanych, przedsiębiorcy starają się równocześnie pamiętać, że jest to także czas świąteczny.
Stąd gwiazdkowe dekoracje w biurach, świąteczne gratyfikacje dla pracowników czy życzenia i drobne upominki dla kontrahentów oraz spotkania o charakterze integracyjnym. Takie działania wymagają ponoszenia wydatków, które nie pozostają obojętne podatkowo.
Świąteczne aranżacje najczęściej można spotkać w miejscach, w których firma przyjmuje partnerów biznesowych oraz tam, gdzie pojawia się najwięcej klientów. Stąd biura, restauracje, banki, hotele, kawiarnie oraz galerie handlowe prześcigają się w pomysłach na ich wykonanie.
Oprócz okolicznościowych dekoracji w niektórych branżach, w tym zwłaszcza w handlu, można również zauważyć pracowników w specjalnych strojach ze świątecznymi elementami.
Źródło: winienczyma.bn.org.pl