Realizacja programów rozwoju zawodowego, wprowadzanych w celu doskonalenia wiedzy i umiejętności pracowników, wspierania rozwoju ich kariery zawodowej i poprawy jakości usług bibliotecznych, jest stałą i unormowaną, ale niezbyt dobrze udokumentowaną praktyką bibliotek szkół wyższych w Stanach Zjednoczonych. Aby przybliżyć metody i procedury tworzenia efektywnych programów szkolenia pracowników i wspierania ich awansu, z wykorzystaniem zróżnicowanej tematyki i formatów nauczania oraz metod oceny potrzeb szkoleniowych pracowników i skuteczności realizowanych projektów edukacyjnych, w artykule omówiono misję, zadania i wieloletnią działalność komisji rozwoju zawodowego bibliotek Central Michigan University (CMU).
W badaniu wykorzystano dokumentację działalności tej jednostki, prowadzonej od 2011 r. Przeanalizowano ją, by ustalić wzory rozwoju trwałych, dynamicznych i przynoszących zakładane wyniki strategii oraz wykorzystania sondaży jako narzędzi umożliwiających trafną identyfikację potrzeb personelu i ewaluację efektów prowadzonych działań.
Źródło: BABIN 2.0