Wraz ze spadkiem cen i stałą poprawą funkcjonalności czytników e-książek oraz wzrostem liczby cyfrowych lektur z interaktywnymi opcjami czytania, rośnie również ich wykorzystanie wśród najmłodszych czytelników. Wielu specjalistów ma nadzieję, że dostępność książek w nowych formatach umożliwi ich popularyzację, dając jednocześnie szkołom i bibliotekom nowe możliwości kształtowania kultury czytelniczej.
W artykule omówiono, na podstawie przeglądu literatury przedmiotu, kwestie związane ze specyfiką kontaktu z książką w formie elektronicznej i jej potencjalnymi zastosowaniami w procesie edukacyjnym, a następnie zaprezentowano wyniki badania analizującego reakcje uczniów szkoły podstawowej na ebooki.
Aby sprawdzić, czy cyfrowe książki mogą mieć faktycznie pozytywny wpływ na stosunek dzieci do czytania, wykorzystano metodę manipulacji eksperymentalnej i testy kontrolne. Badanie przeprowadzono wśród 25 uczniów 4 klasy międzynarodowej, angielskojęzycznej szkoły w Kuwejcie, akredytowanej przez Europejską Radę Szkół Międzynarodowych (ECIS) i NEASC, zakładając, że nowe opcje i funkcje ebooków są najbardziej atrakcyjne dla 10-latków. Uczestników (17 chłopców i 5 dziewczynek) podzielono losowo na 2 grupy: eksperymentalną (16 osób) i kontrolną (9 osób).
Źródło: babin.bn.org.pl