Przedsiębiorcy powinni pamiętać o tym, aby po wydaniu im towaru niezwłocznie sprawdzić jego stan i zawiadomić sprzedawcę o dostrzeżonych wadach. Zlekceważenie tego obowiązku grozi utratą uprawnień z rękojmi za wady.
O sprawdzeniu stanu przesyłki należy również pamiętać w przypadku jej odbierania od przewoźnika.
Przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie. W wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później, traci uprawnienia, jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy o wadzie niezwłocznie po jej wykryciu.
Wynika to z art. 563 § 2 Kodeksu cywilnego. Ustawa nie narzuca żadnego konkretnego sposobu zawiadomienia. Przewiduje jednak, że jeśli zostanie ono wysłane listem poleconym, to dla zachowania terminu wystarczy wysłanie listu przed upływem terminu.
Źródło: winienczyma.bn.org.pl