Polecamy

Nie tańcz z wilkami! Mali Internauci z Jasła poznają zasady bezpiecznego Internetu

Autor: Biblioteka: Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle Województwo: podkarpackie
Data dodania: 22.11.2013

W czwartek 21 listopada mali Internauci z Klubu Sieciaka Miejskiej Biblioteki Publicznej w Jaśle dzielnie doskonalili swoje umiejętności korzystania z nowych technologii. Tym razem klubowiczom towarzyszyły sympatyczne owieczki z edukacyjnego cyklu „Owce w Sieci” przygotowanego z myślą o najmłodszych Internautach.

Przygody owieczek z kreskówki Nie tańcz z wilkami stały się pretekstem do dyskusji nad tym co wolno, a co jest zabronione podczas surfowania w Sieci. Mali Internauci pracując w grupie stworzyli własny kodeks bezpiecznego Internetu zatytułowany pomysłowo „Nie tańcz z wilkami czyli na co trzeba uważać w Internecie”. Nie wolno przesyłać swoich zdjęć obcym – powiedział Paweł. Trzeba też uważać z kim rozmawiamy w Internecie – dodała Ania. Dzieci zwróciły uwagę na to, że Internet sprzyja anonimowości, każdy może podać się za kogoś innego dlatego trzeba ostrożnie zawierać internetowe znajomości.  

A przede wszystkim nie wolno siedzieć zbyt długo przy komputerze – ustalili wspólnie Sieciakowi klubowicze.

Na zakończenie dzieci stworzyły w internetowej aplikacji Sheeplive kolorowanki z różnymi wersjami bohaterów cyklu „Owce w Sieci”

Projekt „Owce w Sieci” powstał w ramach słowackich programów na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie – Zodpovodne.sk, Pomoc.sk, Stopline.sk, przy wsparciu Unii Europejskiej. Polska edycja projektu została opracowana przez Polskie Centrum Programu Safer Internet. Celem projektu jest edukacja na temat zagrożeń związanych z korzystaniem przez dzieci z Internetu, telefonów komórkowych i innych nowych technologii.

MBP Jasło







Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Serwis SBPSerwis SBP
Projekt SBPProjekt SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP
Partner wspierający SBPPartner wspierający SBP